Vill du göra en reklamation på din produkt? Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara under förutsättning att varan är behäftad med ursprungsfel. Fyll i vårt reklamationsformulär så fort du misstänker ett fel på din produkt som inte orsakats av yttre omständigheter. Invänta respons innan du skickar tillbaka produkterna eftersom vi kommer att kontakta dig med de uppgifter du behöver för att skicka tillbaka varorna.
Om du har garanti kvar på din pump så står inte du för några kostnader vid fabrikationsfel eller (om du även beställde installation utav oss) installationsfel.
OBS – om vi inte kan konstatera något fel när vi är ute på plats eller om felet beror på handhavande eller slitage, så kommer kostnaden att debiteras dig som kund. Därför är det viktigt att felet måste kunna konstateras när montören är på plats.
Du gör din reklamation genom att fylla i reklamationsformuläret. För att vi ska kunna behandla en reklamation, måste alla fält i reklamationsformuläret vara ifyllda. Se därför till att du har alla uppgifter till hands innan du fyller i reklamationsforumläret.
Skriv ner modellbeteckning och serienummer för produkt.( För luftvärmepumpar hittar du information om modellbeteckning och serienummer här.)
Ordernumret finns i ämnesraden i mailet du fick som orderbekräftelse vid tillfället du köpte din produkt.
Kolla upp när installationen genomfördes.
Var noggrann när du skriver felbeskrivningen så går din handläggning snabbare. Om du exempelvis meddelar oss vilken felkod produkten uppvisar, går det fortare för oss att reda ut vad det är för problem och se till att rätt åtgärder vidtas.
Nu är du redo att fylla i vårt reklamationsformulär. Observera att alla fält måste vara ifyllda för att vi ska kunna behandla reklamationen.
Vi tar bara emot reklamationer på varor som är köpta via Polarpumpen. Har du inte köpt installationen via oss hänvisar vi till den installatör du anlitat.
OBS: Formulären ligger längst ner på sidan efter vanliga frågor. Klicka på "Ny reklamation" under "Vad vill du kontakta oss om?" så får du fram reklamationsformuläret.
Funderar du på vad som händer efter att du fyllt i reklamationsformuläret?
Först handlägger vår reklamationsavdelning reklamationen. Vi kontrollerar att vi fått in all data vi behöver för att bedöma felet på din vara. Ibland kan handläggaren kontakta dig och lösa problemet per telefon. Om en reservdel behövs kan i de flesta fall handläggaren beställa eventuell reservdel direkt och lägga ut reklamationen till en installationsfirma. Vid vissa fall måste en installatör besöka dig och göra en felsökning för att se vad det är för fel.
Om du inte fått ett mail eller samtal innan från en handläggare på Polarpumpen så kommer du få ett mail som talar om att din reklamation har tilldelats en preliminär installationsfirma. Så snart som denne har accepterat uppdraget kommer du att få ytterligare information.
Du kommer senare få mail där installatören sänder ut information angående förslag på reparationstid. Installatören bokar inte upp dig som kund innan han har fått eventuell reservdel. Många leverantörer har längre leveranstider än normalt på grund av förseningar i olika produktionsled.
Installatören kommer på den överenskomna tiden och reparerar din produkt.
Behöver du hjälp med någon av dina produkter som kanske inte går under reklamation?
» Att använda och felsöka produkt
Du hittar mer information om vart du kan vända dig vid en eventuell tvist i våra köpvillkor. Vid eventuella tvister i samband med reklamation, följer vi naturligtvis Allmänna Reklamationsnämndens beslut.