Produktrådgivning

Vardagar 08-17

Vi hjälper dig med

  • Produktfrågor
  • Nya beställningar
0770 - 777 600

Kundservice

Vardagar 09-16

Vi hjälper dig med

  • Leveransfrågor
  • Reklamationer
0770 - 777 600
Mina Sidor

Frakt & Leverans

När installation beställs samtidigt som köpt produkt försöker vi alltid att optimera leveransen av gods satt i relation till vald produkt och installation, se villkor / förutsättningar för just din produkt.

Leveranstid

Normal leveranstid 3-5 arbetsdagar. (med reservation för slutförsäljning).

För vissa produkter, som t.ex. solceller, gäller varierande leveranstid.

På grund av omständigheter som är utanför Polarpumpens kontroll, kan leveranstiden i enstaka fall bli förlängd, exempelvis vid extrem väderlek, hög belastning eller strejk.

Har du några frågor angående leveranstid av den produkt, som just du är intresserad av, så tveka inte att höra av dig till oss via mail eller per telefon.

Vid eventuell försening kontaktar vi dig och du har då rätt att häva köpet kostnadsfritt.

Förbokning

Vid förbokning kan inte vi garantera att varan kommer att levereras och vi kan endast ange en ungefärlig leveranstid. Vid förbokning finns inte varan ännu på vårt lager, så skulle det bli problem med tillverkning eller leverans m.m. så kan vi åberopa Force Majeure.

Vid förbokning av en artikel i kombination med installation, bokas installation upp först när artikeln är tillgänglig, enligt aktuell väntetid för installation. Vi har vid köptillfället ingen möjlighet att utlova vilken väntetid det är för installation när artikeln väl finns att tillgå.

Fraktkostnad

Fraktpriset beror på vad det du beställer kostar och hur stort det är. Du ser automatiskt fraktpriset i din varukorg och priset justeras automatiskt om du lägger till eller tar bort produkter. Fraktpriset redovisas också i den orderbekräftelse som du får via e-post i samband med din beställning.

Paket

Leverans sker med PostNord till närmaste utlämningsställe.

Pallgods

Leverans av pallgods sker direkt till angiven leveransadress. Godset lämnas alltid på närmaste plats, som är framkomlig för transportörens fordon. Det är viktigt att du i dina kunduppgifter anger ett telefonnummer, där du lätt kan nås under dagtid.

Som kund ansvarar du för att informera om var godset ska lastas av. Saknas information om var kund önskar att godset placeras, utser föraren en lämplig plats.

Normalt görs ett försök att köra ut godset. Utkörning sker vardagar mellan 08:00 och 16:00. Finns ingen mottagare på plats levereras godset till närmaste utlämningsställe för avhämtning. Ny utkörning kan beställas via transportören till en extra kostnad som debiteras av transportören.

Fraktskador

Transportskador som är synliga på emballaget måste skrivas på fraktsedel vid mottagande, samt anmälas till transportbolaget och Polarpumpen. Kvittera inte mottagandet förrän eventuell felaktighet har noterats på fraktsedel (fraktföretagets kvittensdel) Var noga med att kontrollera din försändelse vid mottagandet, att du fått riktigt antal kolli jämfört med frakthandlingen och att allt gods är oskadat.

Transportskador som inte är synliga på emballaget måste anmälas inom 3 dagar från mottagandet, dvs. uppackning av vara måste ske omgående. Transportskador som inte anmälts inom 3 dagar från mottagande ersätts ej.

Det är alltid du som kund som skall reklamera & framställa ersättningskrav. Detta görs direkt till transportören, enligt deras gällande rutiner.

Det är bra om du behåller allt emballage.

Undantag för solceller

Solceller ska packas upp av installatör. Om skadan upptäcktes först vid uppackningen (dolt av emballage) måste anmälan ske till transportföretaget senast inom 10 dagar efter mottagandet. Behåll allt emballage, tills installationen är klar.